اگر هنگام دانلود یا به روزرسانی واتساپ از فروشگاه گوگل پلی به مشکل بر میخورید، به احتمال زیاد به یکی از دلایل زیر است:
- کدهای خطا
- «روی دستگاه فضای کافی وجود ندارد»
- «این برنامه با دستگاه اندروید شما همخوانی ندارد»
- «این برنامه در کشور شما قابل دسترسی نیست»
اگر مشکل شما در بالا ذکر نشده است، لطفاً برای مراحل مشخص عیب یابی، مرکز راهنمای گوگل پلی یا Google Play Help Center را ببینید.
کدهای خطا
برای کدهای خطای: 413, 481, 491, 492, 505, 907, 910, 921, 927, 941 و DF-DLA-15
- به تنظیمات گوشیتان بروید تا حساب گوگل خود را حذف کنید. کاربران و حساب ها را بزنید.
- حساب گوگل خود را انتخاب کنید و حذف حساب > حذف حساب را بزنید.
- گوشی خود را دوباره راهاندازی کنید یا آن را خاموش و روشن نمایید.
- به تنظیمات گوشیتان بروید تا حساب گوگل خود را دوباره اضافه کنید. کاربران و حساب ها > افزودن حساب > گوگل را بزنید.
- وارد حساب گوگل خود شوید.
- به تنظیمات گوشیتان بروید تا حافظه پنهان گوگل پلی را پاک کنید. سپس برنامه ها و اعلان ها > اطلاعات برنامه > فروشگاه گوگل پلی > حافظه و ذخیره سازی > پاک کردن حافظه پنهان را بزنید.
- پاک کردن داده ها > تایید را بزنید تا داده های مربوط نیز پاک شوند.
- واتساپ را دوباره دانلود کنید.
برای کدهای خطای: 101، 498 و 919
لطفاً دستورالعمل های بخش «روی دستگاه فضای کافی وجود ندارد» را دنبال کنید و سعی کنید دوباره واتساپ را نصب کنید.
برای کدهای خطای: 403، 495، 504، 911، 920، 923، خطاهای RPC ، فایل نامعتبر، ناموفق در نصب یا دانلود
- لطفاً دستورالعمل های بخش «روی دستگاه فضای کافی وجود ندارد» را دنبال کنید تا مطمئن شوید فضای کافی روی گوشی دارید.
- این پیوند در وبسایت ما را باز کنید را در قالب فایل APK دانلود نمایید.
- الان دانلود کن را بزنید.
- فایل APK را باز کنید تا نصب آغاز شود.
- توجه: هنگام باز کردن فایل APK، باید تنظیمات > اجازه از این منبع را بزنید.
برای پیام خطای: 490
- اگر از اینترنت گوشی استفاده میکنید، لطفاً سعی کنید فقط با اتصال به وای فای واتساپ را دانلود کنید.
- اگر این روش مشکل را حل نکرد، مراحل زیر را امتحان کنید:
- به تنظیمات گوشی > برنامهها یا برنامهها و اعلانها > فروشگاه گوگل پلی > مصرف داده بروید و > داده پس زمینه را فعال کنید.
- به تنظیمات گوشی > برنامهها یا برنامهها و اعلانها > فروشگاه گوگل پلی > مصرف داده > داده پس زمینه بروید و > داده پس زمینه را فعال کنید.
- اگر موارد بالا کمکی نکرد، با رفتن به تنظیمات گوشی خود، حافظه پنهان فروشگاه گوگل پلی را پاک کنید. سپس برنامه ها و اعلان ها > اطلاعات برنامه > فروشگاه Google Play > حافظه > پاک کردن حافظه پنهان را بزنید.
- پاک کردن داده ها > تایید را بزنید تا داده های مربوط نیز پاک شوند.
- واتساپ را دوباره دانلود کنید.
روی دستگاه فضای کافی وجود ندارد.
اگر به علت نداشتن فضای کافی قادر به نصب واتساپ نیستید، شاید بهتر باشد داده و حافظه پنهان فروشگاه گوگل پلی را پاک کنید:
- به تنظیمات گوشیتان بروید و برنامه ها و اعلان ها > اطلاعات برنامه > فروشگاه Google Play > حافظه > پاک کردن حافظه پنهان را بزنید.
- پاک کردن داده ها > تایید را بزنید.
- گوشی را خاموش و روشن کنید و نصب واتساپ را دوباره امتحان کنید.
چنانچه هنوز نمیتوانید واتساپ را نصب کنید، اشارات زیر میتوانند به شما در ایجاد فضای کافی کمک کند:
- با رفتن به تنظیمات > محل ذخیره، حافظه پنهان دستگاه را پاک کنید.
- دادهها و برنامههای کاربردی را به کارت حافظه منتقل کنید.
- برنامه های قدیمی که نیاز ندارید را پاک کنید.
- این پوشههای مخفی واتساپ در زیر را ببینید. توجه داشته باشید به این پوشهها فقط با یک برنامه مدیریت فایل میتوانید دسترسی داشته باشید.
- پوشه عکسها واقع شده در: /WhatsApp/Media/WhatsApp Images/Sent.
- پوشه فیلمها واقع شده در: /WhatsApp/Media/WhatsApp Video/Sent.
- پوشه پیام های صوتی واقع شده در: /WhatsApp/Media/WhatsApp Voice Notes.
برای نصب یا به روزرسانی برنامه ها داشتن حداقل ۱ گیگابایت فضای خالی توصیه میشود.
توجه: اگر شما تصاویر، پیام های صوتی یا ویدیوهای واتساپ را پاک کنید دیگر نمی توانید آنها را ببینید یا بشنوید.
این برنامه با دستگاه اندروید شما همخوانی ندارد
لطفا تمام دستگاههایی که را پشتیبانی میشوند، در این مطلب ببینید.
این برنامه در کشور شما قابل دسترسی نیست
اگر شما پیام خطای "در کشور شما موجود نیست" را می بینید، یا اگر مراحل عیب یابی گوگل کمکی به حل مشکل نکرد، روی این صفحه در وبسایت ما کلیک کنید تا واتساپ را دانلود نمایید. هنگام باز کردن فایل APK، باید تنظیمات > اجازه از این منبع را بزنید.